Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2011 13:38 - Родолюбци от четвърти клас
Автор: karamecanii Категория: Новини   
Прочетен: 356 Коментари: 0 Гласове:
0



Стихотворението „Аз съм българче” вдъхнови малките родолюбци от четвърти клас при СОУ „Иван Вазов”, гр. Плевен. Днес 1 юни, празник на детето, най-красивите цветя от този чудноват букет, са нашите стотина четвъртокласници. За тях  прозвуча последния звънец и те получиха свидетелства за завършен първи етап от основното образование.


imageДнес те се сбогуват със своите първи учители, тези които ги  учиха на вдъхновяващите стихове и заедно деца и учители доказаха своята принадлежност към най-прекрасната и неповторима родина – България. Чрез рецитиране на стихотворението „Аз съм българче”, те изразиха своя поклон към нашето отечество и към патрона на училището.


Творчески ентусиазъм бе обхванал децата от България, благодарение на образователния портал Академика БГ, който организира най-масовата инициатива – едновременно рецитиране на стихотворението „Аз съм българче”.


 


 


Ключовите думи ст безсмъртното стихотворение на патриарха на българската литература Иван Вазов са свързани с пораснали поколения българчета. Четвъртокласниците  от нашето училище са го научили наизуст като стихотворение и като песен. Те споделиха това на тържествения концерт, по случай  края на учебната 2010/2011 година.

В 10.00 ч., заедно с всички заявили участие училища в цялата страна, отекнаха стиховете “Аз съм българче”


imageНа една от съвременните придобивки в СОУ „Иван Вазов”, спортното игрище с изкуствена трева, децата от четирите паралелки се строиха. Бяха изпълнени с много настроение. Всяка паралелка от четвъртите класове си беше избрала и по един малък учител-техни съученици. Те умело се справиха с поставената задача. Слушаха внимателно приветствието от името на държавния глава, който е патрон на проявата. То беше прочетено от една от  класните ръководителка на 4в клас, Мая Декова. Впечатление оставиха думите на Георги Първанов, че прегръщайки идеята да кажем всички заедно това най-българско стихотворение на празника на детео, „…то несъмнено дава усещане за принадлежност към една общност, към общите корени, към българската нация.”


 


 


imageУчениците от 4б клас, с класен ръководител Евелина Ницова, носеха пъстри балони, както цветята на земята. Първи юни е ден на детето. И за  песен, стих, радост и гордост бяха отворени сърцата на децата. Във всеки от балоните, които полетяха в простора имаше символични  послания от децата:

„България, това всъщност сме самите ние.”

„Със стихотворението „Аз съм българче” ние  чувстваме България в сърцата си и я виждаме със собствените си очи.”

”Аз се чувствам горд, че съм българче и обичам планините на България.”

„Вяра и Надежда, че ще променим България и тя ще стане още по-прекрасна.”

„Горд съм, че съм син на юнашко племе.”

На тържеството присъстваха Димитър Митев, директор на СОУ „Иван Вазов”, гост от Община Плевен, редакторът на  училищния вестник, началните учители и родители.

Тази емоция, която децата изживяха  в училищния двор на 1 юни, ще се запечата  в съзнанието им.

Първият лист на календара на месец Юни е един необикновен, вълнуващ и неповтарящ, изпълнен с много интересен урок по родолюбие за четвъртокласниците.  Те са доволни и радостни, че се присъединиха и осъществиха заедно с децата на България тази патриотична идея! Стих и песен „…Всичко българско и родно любя, тача и милея.”,  огласиха училищния двор на СОУ „Иван Вазов”, гр. Плевен.

На организаторите родолюбци изказваме  благодарност за вълнуващата идея да бъдем истински патриоти.


Началните учители при СОУ „ Иван Вазов, гр. Плевен



Източник: http://akademika.bg/2011/06/%d1%80%d0%be%d0%b4%d0%be%d0%bb%d1%8e%d0%b1%d1%86%d0%b8-%d0%be%d1%82-%d1%87%d0%b5%d1%82%d0%b2%d1%8a%d1%80%d1%82%d0%b8-%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d1%81/


Тагове:   клас,   От,   четвърти,   родолюбци,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: karamecanii
Категория: Новини
Прочетен: 1220993
Постинги: 1192
Коментари: 559
Гласове: 196
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930